söndag 20 mars 2011

Kampsportshelg

Helgen började extra tidigt denna vecka då vi stack från jobbet redan vid lunch för att komma upp till Varberg och Thaiboxnings-SM i tid. På fredagen var det semifinaler som gällde med ett fåtal finaler i de lägre viktklasserna. Var lite småsegt ärligt talat och bänkarna gav en en rejäl träsmak i röva. Hemma någon gång vid tiosnåret på kvällen så man var något mör. Men The Fighter hann jag med att se iaf.

På lördagen var det på't igen fast nu var det lite mer pompa och ståt som gällde med scen och specialvald musik till fighternas inmarsch. Mkt roligare att se på när det är lite show av det hela och inte ser ut som en vanlig trist amatörtävling som fredagen gjorde. Kim gjorde ett litet misstag när han beställde biljetterna så vi råkade få VIP-biljetter men det var det värt. Man såg så grymt bra ringside plus att man slapp de förbaskade träbänkarna och deras vidriga eftersmak. Vi var ensamma från Halmstad där nere så vi ju heja på för en hel armé där nerifrån :P

Resultatet för helgen blev iaf grymt bra för att va lilla Halmstad, 3 guld och 2 silver om jag inte räknar helt fel.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Idag har jag mest tagit det lugnt men när jag väl vaknade så var det snabba puckar för inatt sändes ju UFC 128 och huvudmatchen mellan Shogun och "Bones" Jones hade jag längtat länge efter och jklar vilken härlig match det blev. Jones som bara är 23 år ägde sönder veteranen Shogun och kommer förmodligen stanna på tronen ett bra tag.

Ikväll fixade jag till lite gott-i-nam-nam och stack över till bror min och bjöd lite. Det var lite för mkt av det goda för min smak så så fick det bli. Gino heter det goda iaf och det var riktigt jäkla gott rent ut sagt så det kommer fixas ihop fler ggr! Banan, kiwi och jordgubbar ihop med en klick glass. Såhär kan det se ut!

Foto: Elena Ringström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar