söndag 20 mars 2011

The Fighter


The Fighter är ett verklighetsbaserat drama som handlar om boxaren Micky "Irish" Ward (Mark Wahlberg) och början av hans professionella karriär. Birollsinnehavaren Christian Bale ser vi som hans äldre bror som tränar honom samtidigt som han kämpar mot sitt drogberoende.

The Fighter är en film man har sett 50 ggr förut och kan storyn utan och innan känns det som så inga större surprises där inte. Storyn utanför själva boxningsgrejen är däremot mkt mer spännande där Bale spelar en drogmissbrukande bror och tränare som resulterade i en nominering som bästa manliga biroll, vilket jag verkligen kan förstå för han gör en grym insats. Inte mkt mer att säga om filmen mer än att den duger som tidsfördriv och enligt mina ögon en medelmåttlig film som jag är glad att jag sett men inte hade gråtit några tårar över om jag skippat.

Genre: Drama/Biografi
Betyg: 5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar