måndag 17 januari 2011

Första träningspasset...

på evigheter känns det som. Har haft en enveten förkylning som hållt i sig hela december, för att ge sig i två dagar och för att sen bli den värsta jag någonsin haft och först idag är jag så gott som helt frisk. Så jag bestämde mig för att nu fick det vara nog och jag drog till gymmet och skulle köra skiten ur mig själv. Så blev det dock inte riktigt då jag inte verkade ha någon som helst ork i kroppen. 

Ungefär såhär kändes det idag. *phew!*

Hur som helst så är det nytt träningsupplägg nu när jag sätter igång igen och här har vi dagens pass och just det bröst/triceps-schema som jag kommer försöka följa under någon månad eller två, för att sen byta igen.

  • Hantelpress
  • Pushdown
  • Lutande bänkpress med huvudet neråt
  • Liggande tricepsextensioner med EZ-stång
  • 30-graders bänkpress
  • Pushdown med triangelformad stång
  • Bröstpress i maskin
  • Dips med extra vikter runt midjan
Då jag innan förkylningen körde på styrketräning (lågreps) så byter jag nu schema och även antalet repetitioner från 3-6 reps till 6-9 reps och kör mer åt volymträningshållet. Detta betyder att jag försöker göra 3x9 och om jag klarar det så ökar jag till nästa träning.

Om det är något som är oklart för er så är det bara att fråga på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar