måndag 25 april 2011

Påskhelgen...

         har varit rätt underhållande faktiskt. Alltid skönt att sluta tidigt under en vecka och speciellt en hel dag extra ledigt är riktigt gött. I lördags tog vi 2011 år grillningsoskuld och det sitter ju aldrig helt fel med en saftig och go köttabit från grillen! Kvällen spårade ur något när tre dårar fick lite för mkt av det goda och senare gjorde staden osäker. Vid halv tolv snåret knatade vi in mot stan och Mårtenson för en trevlig kväll. Martin var dock lite rolig som försökte komma in med flipflops men det gillade inte vakten så han bangade ur och gick hem den lille veklingen. Jag och Johan hade iaf hur kul som helst väl inne! Om någon kan förklara varför jag har en bula i skallen så säg till för jag minns inte var den kommer ifrån!

En "härlig" söndagsmorgon stundade som bara blev bättre av att man kunda lapa sol i någon timme och vips så mådde man genast mkt bättre. Sen var det dags att göra sig fin för att släpa sig 100 meter bort till bror min och hans fruga Elena som av någon outgrundlig anledning firar att hon börjar närma sig tantålder ;) Men det fanns goda saker där så jag klagar inte! Dock blev det en ganska kortvarig visit då jag och far min hade lovat bort oss på annat håll samma kväll.

Två timmar senare var vi nere i Malmö hos ytterligare en bror som fyllt år för drygt en vecka sen och fira honom och lite inflyttningsfest på det. Alltid lika trevligt att komma ner där. Det var en jäkla drös med folk men det var trevligt med massa nytt folk. Vad mer ska man begära än trevligt folk, mat/snacks, dricka och även lite ögongodis?

Vi valde att sova över där nere så idag avnjöts en liten frukost innan vi begav oss ut på stan en liten sväng och tog en glass. Efter det tog vi en sväng genom Slottsparken också som jag är riktigt avis på att inget liknande finns i Halmstad för den är förbaskat fin och jag vet att det finns mer i Kungsparken. Dum som jag var hade jag ju ingen kamera med och mobilkameran suger så den orkade jag inte riktigt försöka med ens så därför lånar vi en bild istället.

Foto: Fredrik Tellerup


Efter glass och park var det då dags att börja dra sig hemmåt. jag hade planerat in ett besök på IKEA då jag ville fixa en hylla att ha i hallen här hemma då jag tycker det gapar väldigt tomt där. Får se hur det blir någon gång i veckan när jag bestämt mig för att få tummen ut för att installera den där den ska vara.

Nu ska jag se något avsnitt och sen hoppa i säng för imorogn börjar en ny, något kortare, arbetsvecka.

2 kommentarer:

  1. Full rulle med andra ord :o)

    SvaraRadera
  2. Ja men precis, jag räknar liksom bara hur mycket jag får i mig, så att jag inte får i mig för mycket :) Jag ska börja med alli, och då måste man ha koll på fettet, inte för mycket och inte för lite! Tack så mycket, jag gör mitt bästa ;)

    SvaraRadera